Writing is hard

Det är jobbigt att skriva om mode när man har noll koll på mode.
Det är jobbigt att skriva om Stockholm när man (i princip) har noll koll på Stockholm.
Det är jobbigt att skriva om att vara innemänniska när man (i princip) har noll koll på hur det är att vara innemänniska.
Det är jobbigt att skriva överhuvudtaget när man hatar research mer än något annat i skrivandet!

On the other hand, vem har sagt att det är lätt att skriva?
Detta är nog det BÄSTA skriv-citat jag NÅGONSIN hört:
"Writing is supposed to be hard. If it was easy everyone would do it and everyone would be a bestselling novelist."

Så. Det är bra att det är svårt och jobbigt. För då kommer jag bli bestselling author. Om jag orkar kämpa emot det jobbiga vill säga ;)

Nej! Nej, John Scalzi (som har en super-duper-mega-bra lista över 10 things teenage writers should know about writing) jag skriver inte blogg för att jag har fastnat i skrivande av min lilla berättelse.

Ha det bäst!

Många kramar / Josse ;)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0