Inte längre soligt

Lista över varför det suger att det inte är soligt:

5. Det känns knappast som att vi just avslutat juli månad.



4. Man kan inte bada eller slappa vid havet molniga dagar!



3. Det är inte som att vi inte kommer ha nog av detta vädret nästa månad.
Och nästa.
Och nästa.
Och nästa.



2. Jag kan inte ligga ute och sola, alltså inte bli brun, alltså inte bli sommar-fräsch!


Den främsta anledningen till att det suger att det inte är soligt:

1. Solens underbara strålar kan inte nå mitt råttfärgade hår, alltså får jag inga blonda slingor, alltså - igen - blir jag inte sommar-fräsch!


Lista över varför det kan vara bra med molniga dagar:

5. Är det kul att jobba när det är trettio plusgrader utomhus? Nej, det är ju inte det. Tack kära, tråkiga moln!



4. I denna värme (kyla) kan man åtminstone jogga (inte för att jag gör det ändå, men jag måste hitta något positivt. Eller hur?).




3. Mitt arma skinn kanske behöver vila sig från solens strålar trots allt...
2. Jag slipper vara ute och bråka med mina värsta ovänner: getingar!

Den främsta anledningen till att det kan vara bra med molniga dagar:

1. Jag får sitta inne och umgås med mitt älskade Word-dokument och Andrea! :D









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0